جـميع المواد المنشورة في هذه المدونة تـخـضع لقوانين حـماية حـقوق الملكية الفكرية وأي نـقـل أو إقتباس دون ذِكـر المصدر قـد يُعرضـُـك للمسائلة القانونية - ما أكتـُـبه في هـذه المدونة قـد لا يعـني لك شيئاً ،، لكنهُ بالتأكـيد يعني لـيّ الكثــير ...................ء

الاثنين، 18 أبريل 2011

حــــاولت أنســــاك








حاولت أنساك ومقدرتش

نسيت الناس ولا نسيتك

ولا نسيت أني حبيتك

حاولت أنساك ومقدرتش

وبعترف أني هويتك


حاولت أنساك


حاولت أبعد لقيت نفسي

نسيت روحي وكمان إسمي

دنا ممكن أبيع الناس

علشانك وأبيع نفسي


نسيت الكون ولا قدرت أنساك

حاولت أنساك نسيت نفسي

دنا نفسي بتتمناك

حاولت أنساك نسيت العالم

دنا والله ما بدي سواك


حاولت أبعد بعيد عنك

لقيت روحي كمان عشقاك

إزاي أشيلك من قلبي

وعيني على طول شيفاك

ولما لقيتني مقدرتش

جتلك أوام مفكرتش

جتلك حاطط عمري فداك

أفديك بعمري يا عمري

وأدوس في النار لأجل رضاك

ولو تطلب كمان روحي

ما تغلى عليكي يا روحي

دنا عمري وكمان روحي

ما يســوُا لحظة في حضن هواك

راجعلك تاني مش همشي

ولا هحاول تاني أنساك

حياتي بدونك ماتسوى

حياتي بدونك

سراب

** ** ** **

بعيد عنك يا روحي

زادت جراحي وجروحي

راجعلك تاني أداويها

ومن غيرك بموت فيها

دنا ضحكة شفايفك

بكل حياتي أفديها



راجع وبقولها بصوت عالي

مش هبعد أبداً تاني

ومهما قابلت من تاني

ولو قمر النجوم جاني

لا يمكن أنا أبداً أرضى

بغير حبيبي الأولاني




أحمد الدسوقي
15/10/2010

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق